דפים

יום חמישי, 6 במאי 2010

טכנאי מזגנים - מילוי גז מזגנים

מילוי גז מזגנים
                                

אחת הבעיות השכיחות במזגנים היא מזגן שאינו מקרר. כאשר מזגן אינו מקרר או אינו מקרר מספיק (למרות שאנחנו שומעים ורואים שהוא עובד), ברוב המקרים מדובר במחסור בגז, ואז יש צורך לקרוא לטכנאי מזגנים, שיבצע בדיקה וימלא את הגז החסר.


כיום, קיימים בשוק שני סוגים עיקריים של גז מזגנים:
• הראשון הוא הגז הסטנדרטי הישן (אשר בד"כ מצוי במערכות המיזוג הישנות).
• השני הוא הגז הירוק "החדש" המכונה גם A410R, שנחשב ידידותי יותר לסביבה, אינו פוגע באוזון, ובנוסף גם הוכח כמוליך חום טוב יותר, ועל כן תורם ליעילותו האנרגטית של המזגן ולחיסכון בחשמל (בד"כ מצוי במערכות המיזוג החדישות יותר).

במקרים רבים, ינסה טכנאי המזגנים, לשכנע אתכם לעשות שימוש בגז הירוק החדש שעלותו גבוהה יותר מהגז הסטנדרטי הישן, ויתחיל להרחיב את הדיבור עליו ועל יתרונותיו. במקרים כאלו חשוב מאד לזכור כי אם המזגן שלכם יוצר לפני שנת 2006 – שימוש בגז ירוק הוא מיותר ולא רלוונטי, שכן כל המזגנים שיוצרו עד שנת 2006 עובדים על הגז הישן, ובעצם אי אפשר למלא בהם גז ירוק, לא משנה מה הטכנאי יאמר.

חשוב גם לזכור, כי לעיתים מחסור של גז במזגן, עשוי להצביע על בעיה חמורה יותר כמו דליפת של גז מהמזגן. במקרים כאלו מילוי של גז, אינו מהווה פתרון מספק (שכן אם אכן קיימת דליפה, הבעיה תמשיך לחזור), ובעצם יש לעלות על מקור הבעיה ולטפל בה. הבעיה יכולה לנבוע מסיבות שונות ומגוונות החל מחיכוך שקיים בין הצינורות וגרם לדליפה, קורוזיה שהתפתחה באחד הצינורות וגרמה לחור, וכלה בהתקנת מזגן שהתבצעה באופן כושל. כך או כך, כמו שכבר צוין, חשוב לאתר את מקור התקלה ולפתור אותה, על מנת שהמזגן יחזור לפעול באופן תקין.

2 תגובות:

  1. תודה על המידע! אף פעם באמת לא הבנתי מהו אותו "גז ירוק" או "גז חדש" שתמיד כל אותם טכנאי מזגנים מדברים עליו... לא ידעתי גם שהשימוש בגז ירוק חל רק על מזגנים שיוצרו משנת 2006 ואילך - זה בהחלט מידע חשוב!
    חבל רק שלא רשמת במאמר מהם העלויות הסטנדרטיות למילוי גז במזגן, כי הייתי באמת רוצה לדעת... תמיד יש לי הרגשה שכל בעל מקצוע לוקח איזה מחיר שבא לו על השירות הזה ואין באמת מחיר אחיד לעבודה (חלק לוקחים 150, חלק לוקחים 250 וגם 300).

    השבמחק
  2. תודה רבה על המידע! בהחלט ענית לי על הרבה שאלות. בעיה של מחסור בגז היא בעיה שקיימת כשקונים מזגן יד שנייה, שזה מה שאני מתכננת לעשות. אשמח אם תוכל לומר לי כמה זה עולה למלא את הגז מחדש?

    השבמחק