דפים

יום רביעי, 28 באפריל 2010

טכנאי מזגנים - ניקוי תעלות מיזוג אוויר

מדוע חשוב לבצע תחזוקה שוטפת של תעלות מיזוג האוויר?

לעיתים אנו לוקחים את פעילותה התקינה של מערכת מיזוג האוויר שברשותנו, כדבר מובן מאילו. כל עוד המערכת מקררת כראוי, ואינה עושה בעיות חריגות (של רעש, נזילת מים וכו') אנו חיים בראש שקט. ובכן, לא מדויק... מסתבר שב"חדרי חדרים" או ליתר דיוק בתוך תעלות המיזוג של המערכת מצטברים במשך הזמן גורמים מזהמים שעלולים לגרום נזק לביטחון שלנו וגם לבריאותנו.


אותם גורמים מזהמים אינם מופיעים בן יום, אולם בהצטברות של שנים (בעיקר אם אנחנו לא דואגים לתחזוקה שוטפת של ניקיון התעלות), אותם גורמים מזהמים "מתיישבים" על חלקים שונים במערכת התעלות, יוצרים משקע וזה בעצם מה שיוצר את הנזק. קחו לדוגמא חיידקים כמו עובש או "פטריות" ואפילו חלקיקים קטנים של אבק – גורמים אלו בשילוב עם לחות, כאשר הם נמצאים במערכת מיזוג אוויר, נפלטים עם הפעלתה (אמנם בקצב נמוך, אבל עדיין), ועשויים לגרום לנזק בריאותי החל מאלרגיות וכלה בדלקת ריאות.

דוגמא נוספת היא מערכות מיזוג אוויר שמצויות במפעלים תעשייתיים, עסקי מזון, ונגריות. מערכות מיזוג הפועלות במקומות שכאלו, סביר להניח שיקלטו במשך הזמן חומרים דליקים כמו סיבים, שומנים או נסורת. הצטברות חומרים אלו, עשויה לעיתים להביא לסכנות הרות אסון של התלקחות ושריפה.

חשוב אם כן, לבצע אחת לכמה זמן ניקיון וחיטוי של תעלות המיזוג. הניקוי מתבצע ע"י שאיבה של החלקיקים באמצעות מכשיר ואקום מיוחד אשר אוטם את התעלה, שואב את החלקיקים המזהמים, ובעיקר מונע מהחלקיקים שנשאבו להתפזר בחלל החדר.

תהליך הניקוי, הינו תהליך שאותו מסוגלת לבצע אך ורק חברה שמוסמכת לכך, ויש ברשותה את הציוד המתאים ולא כל טכנאי מזגנים. מערכת ניקוי תקינה בד"כ כוללת מעבר למכשיר השאיבה גם מצלמה ותאורה מתאימה, ואם אתם ממש רוצים להיות משוכנעים שמערכת התעלות נוקתה כראוי – פשוט בקשו מחברת הניקוי הצגה ויזואלית של הקלטת המתארת את מהלך הניקוי.

ניקוי יעיל של מערכת מיזוג האוויר, לא רק יתרום לבריאותנו, אלא גם יאריך את אורח חייה של מערכת המיזוג, ואפילו יתרום לצמצום בתצרוכת החשמל.

4 תגובות:

  1. נושא מעניין...
    בהחלט חידשת לי. תמיד חשבתי שטיפול נכון במזגן מסתכם רק בתחזוקה שוטפת של המכשיר עצמו (ניקוי פילטרים, שלא יהיו נזילות וכו'). לא תיארתי לעצמי שגם תעלות המיזוג דורשות תחזוקה שוטפת, ויותר מזה לא תארתי לעצמי שהזנחה שלהם עלולה לגרום לנזקים בריאותיים ומחלות!
    רציתי לדעת אילו בעלי מקצוע נותנים את השירות הזה של ניקוי תעלות מיזוג - האם כל טכנאי מזגנים רגיל, או שיש לכך חברות מיוחדות? כמו כן אשמח מאד אם תוכל להמליץ לי על כמה...

    בתודה שירן :-)

    השבמחק
  2. תודה על המידע! בהחלט חומר למחשבה. עד היום חשבתי שניקיון של המזגן מסתכם רק בניקוי של פילטרים - מסתבר כמו שכתבת, שגם התעלות של מערכת המיזוג דורשות תחזוקה... הייתי מעוניינת לדעת מהי העלות של שירות ניקיון שכזה, ובערך אחת לכמה זמן (שנה / שנים) מומלץ לבצע אותו?

    בתודה, הילה :-)

    השבמחק
  3. שלום רב הילה ושירן

    שמי אפי מחברת אומגה אשר מתמחה בניקוי וחיטוי תעלות מיזוג אוויר. כדי לנקות תעלות מיזוג אוויר צריך מכונה מיוחדת אשר יכולה להיכנס פנימה בתוך התעלה ולחדור את כל האורך וכמובן שתדע גם להבריש וגם לשאוב באותו זמן. לאחר השאיבה יש לשים חומר חיטוי בתוך התעלה שלשם כך צריך עוד מכונה שתדע לזרוק את החומר חיטוי למרחק כך שכל התעלה תהיה גם נקייה מאבק וגם מחוטאת מבקטריות וריחות. לא כל טכנאי מזגנים יודע לעשות זאת מכיוון שצריך מכונות מיוחדות המיועדות לכך.לחברתנו יש מכונות מיוחדות שיודעות לעשות זאת. יש לכן עוד מידע באתר שלנו שכתובתו www.omega.vix.co.il לגבי המחיר זה תלוי באורך התעלה,כמות הפתחים וגישה לפתחי אוורור. אם תרצו עוד פרטים והצעת מחיר חינם ללא התחיבות אתן יכולות להתקשר 054-8304797.

    בכבוד רב
    אפי עזרא

    השבמחק
  4. מה שאני בדרך כלל מנקה זה את האבק מהחריצים ומהמתקן המסנן של האויר... אין ספק שהלכלוך בתעלות מורגש באויר וחבל שאנחנו נושמים את זה.

    השבמחק