דפים

יום שלישי, 17 באוגוסט 2010

הובלות - ביטוח הובלות

מהו ביטוח הובלות, ומה חשיבותו?


מעבר של דירה או משרד הוא עניין לא פשוט בכלל. מעבר לכל הנושא של ההוצאה הכספית הכרוכה בדבר, השקעת הזמן הנדרשת, ומציאת המוביל או חברת ההובלות שאפשר באמת לסמוך עליה, מצטרף גם החשש הגדול לגבי בטחון החפצים והפריטים שאותם אנו מתכוונים להעביר. מי מאתנו, שכבר יצא לו להתנסות בחייו בהובלה של דירה או משרד – בטוח מכיר את החשש לגבי מה יעלה בגורלו של כל הציוד אותו הוא מוביל. בגלל שחברות הובלה, תמיד נראות כאילו הן ממהרות לסיים את העניינים כמה שיותר מהר, ומנסות "לתקתק" עבודה, תמיד מתעורר הפחד הזה שציוד (בייחוד אם מדובר בציוד שהוא יקר ערך) אולי ישבר, יינזק או ילך לאיבוד במהלך כל ההעברה. בדיוק בשביל מצבים כאלו חשוב מאד, לפני שאנחנו סוגרים עם חברת ההובלות שלקחנו, לוודא שיש באפשרותה לבטח את התכולה שאנו מתכוונים להעביר, ושהיא מסכימה לכך.


פוליסת ביטוח של הובלה, היא לא דבר כזה מורכב או יקר. בד"כ אם מדובר בחברות הובלה שהן גדולות ומקצועיות, פוליסת ביטוח הובלה, היא עניין שבשגרה עבורן, ובד"כ הן אלו שמציעות את השירות הזה ללקוח ולא ההיפך. כשאנחנו סוגרים מול חברת הובלות חשוב מאד לוודא מספר דברים בפוליסת הביטוח:
  • דבר ראשון שהפוליסה אכן בתוקף (התעקשו מול המוביל, לראות את התעודה ואת תוקפה).
  • דבר שני קראו את כל הסעיפים בפוליסה ובידקו שהם אכן תואמים את תכולת הדירה שאתם מובילים (פוליסת ביטוח להובלת דירות בנות שני חדרים אינה זהה לפוליסת ביטוח עבור הובלת דירות בנות ארבעה חדרים ולהיפך).
  • ודאו שסוג המשאית המצויין בפוליסה זהה לזו שמעבירה את רכושכם, ודאו שהתכולה המצויינת בפוליסה, אכן תואמת את התכולה אותה אתם מעבירים, ומומלץ גם לבדוק מול איזו חברת ביטוח מתבצעת העיסקה, בכדי שתהיה לכם כתובת אל מי לפנות במקרה של בעיות.
  • מבחינת היקף הכיסוי של הפוליסה, רצוי לבדוק היטב את אופי הנזקים המתוארים בתעודה ולוודא שכל מה שמצויין אכן עונה על הדרישות שלכם והחששות שלכם (רוב האנשים מתעסקים במה יקרה אם הציוד יינזק או ישבר במהלך ההעמסה וההורדה מהמשאית, אבל לא לוקחים בחשבון גם נזקים ממקרים קצת פחות שכיחים כמו נזקים שעשויים להיגרם כתוצאה מפגעי מזג האוויר או לדוגמא ממקרה של תאונת דרכים, אם תהיה).
  • בידקו מהו היקף ההשתתפות העצמית שלכם, במידה ולא עלינו, כן יתרחש איזה שהוא נזק.
מבחינת המחיר של פוליסת הביטוח – זה תלוי במספר פרמטרים עיקריים: ראשית מהו היקף התכולה שלכם, ושנית מהו אופי התכולה (חפצים יקרי ערך, חפצים או רהיטים שעשויים להיות שבירים, מוצרי אלקטרוניקה רגישים כמו מסכי LCD, מחשב ביתי או נייד, רמקולים וכיו"ב – מן הסתם ייקרו את העלות של הפוליסה). כמובן שרצוי לבדוק הצעות מחיר לפוליסות ביטוח ממספר חברות הובלה, ולא ללכת על הראשונה שנראית לנו (בייחוד אם מדובר בהובלה שהיא גדולה מבחינת היקף שלה, או לחילופין אם היא נעשית למרחק רב).

אל תשכחו שהובלה היא גם ככה עסק לא ממש זול, אז שווה להשקיע עוד קצת כסף ועוד קצת מאמץ, ולוודא שהתכולה שאנחנו מובילים, אכן תגיע אל יעדה בשלום ובביטחה, מאשר אח"כ, במידה וכן יתרחש נזק – להתחיל לחפש אשמים, ולשבור את הראש – אז שיהיה בהצלחה, והכי חשוב: שיהיה מעבר קל ונעים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה