דפים

יום חמישי, 20 במאי 2010

טכנאי מזגנים - התקנת מזגן חדש

החלפת מזגן ישן בחדש, כאמצעי לחסכון בחשמל – היתכן?



כמה פעמים מצאתם את עצמכם מתמודדים שוב ושוב עם מזגן ישן שעושה בעיות, נאלצים לקרוא פעם נוספת לטכנאי מזגנים שינסה לפתור את הבעיה, משלמים עוד פעם המון כסף עבור תיקון תקלה או החלפת חלק שהתקלקל, ובעיקר מתחבטים קשות בשאלה האם לתקן פעם נוספת, או להתחדש סוף כל סוף במזגן חדש.

ובכן מסתבר שלשאלה הזאת אין תשובה כל-כך מסובכת... אז נכון שלמזגן הישן בגודל "מקרר", כבר נהיה עבורנו ערך סנטימנטלי, ונכון שכבר התרגלנו לרעש ה"טרקטור" שהוא עושה ושהפך להיות עם השנים כבר חלק מ"פסקול חיינו" – אבל, עדיין החלפת מזגן ישן בחדש, אינה מהווה רק פתרון יותר נוח, כי אם גם פתרון יותר חסכוני בחשמל... היתכן?

בכנס לאנרגיה סולארית, שנערך בחודש פברואר 2010 באילת, ושבמהלכו נידון הנושא של חיסכון באנרגיה וחשמל במדינת ישראל, ושימוש באנרגיה מתחדשת (אנרגיה שמקורה ברוח, שמש וכדו') – דובר גם על הנושא של מציאת פתרון אופציונאלי לבעיית כמות החשמל הנצרכת בעקבות התקנת מזגנים.

במהלך הכנס, ציין שר התשתיות עוזי לנדאו עובדה מדהימה הקשורה לבעיה. הידעתם כי אם תשקיע מדינת ישראל 200 מיליון שקל בשנה בהחלפת מזגנים ישנים וזוללי חשמל במאה אלף בתי אב, ניתן יהיה כעבור חמש שנים להגיע לחיסכון בחשמל היקף של 350 מגה-וואט. חסכון זה בעצם שווה ערך לכמות החשמל שמייצרת תחנת כוח אחת.

הסיבה לכך בעצם נעוצה בעובדה הפשוטה, שעם התקדמות הטכנולוגיה, והודות לחידושים האחרונים, הצלחנו בעצם בשנים האחרונות, לייצר מזגנים שהם גם יותר אפקטיביים מבחינת קירור/חימום וגם יותר חוסכי אנרגיה.

בבואכם לקנות מזגן, תמיד תדאגו לבדוק מהו הדירוג האנרגטי שלו. הדירוג האנרגטי מוטבע על האריזה באות לועזית. מזגן  בעל דירוג אנרגטי גבוה יותר וקרוב ככל האפשר לאות הלועזית "A" – בעצם אומר שהמזגן יותר חסכוני באנרגיה, ופחות זולל חשמל.

אם כן – בפעם הבאה, כשאתם שוקלים להחליף מזגן ישן בחדש, אל תחשבו רק על הכיס, כי אם גם על התועלת שאתם מביאים בשמירה על סביבה נקייה וירוקה יותר.


3 תגובות:

  1. לפעמים כדאי לא להתקין מזגן בכלל, ואז בכלל לחסוך בחשמל ובגרימת נזק לסביבה...
    או שפשוט להתקין מאוורר תקרה... יעיל, זול וגם עושה פחות או יותר את העבודה!

    השבמחק
  2. הכתבה שלך בהחלט חידשה לי. לא ידעתי שמזגן ישן צורך חשמל יותר מאשר חדש. בכל מקרה טוב שמשרד התשתיות נוקט פעילות בנושא, ומורה להחליף את כל המזגנים הישנים בחדשים. בהחלט פעילות מבורכת, ולדעתי אפילו משרד התשתיות גם צריך לסבסד התקנה של מזגנים כאלו (אם לא - לפחות לסבסד את הרוב) בבתים של מעוטי יכות ובכל מיני מבנים ציבוריים ומוסדות למיניהם!!

    השבמחק
  3. הדירוג האנרגטי הוא הכי חשוב, לא רק בשביל לשמור על איכות הסביבה אלא גם בשביל צריכת החשמל הביתית.

    השבמחק