דפים

יום חמישי, 27 במאי 2010

בעלי מקצוע - תעריפים של בעלי מקצוע


זהירות! בעל מקצוע זול - עלול להיות יקר



לפעמים להזמין בעל מקצוע זול, יכול להיות עסק יקר. תקראו לטענה הזאת קלישאה... אבל מה לעשות, ברוב המקרים היא תתברר כנכונה. פעמים רבות אנחנו משקיעים כל-כך הרבה מאמצים ואנרגיות בניסיונות למצוא את הבעלי מקצוע הכי משתלמים או הכי זולים, עד שאנחנו שוכחים לעיתים לברר כמה באמת טובים הם, או כמה הם באמת מקצועיים, וזה בסופו של דבר עלול לעלות לנו ביוקר. הנה סיפורה של תושבת אשדוד שחוותה זאת על בשרה.

לפני כמה חודשים הזמינה גמלאית, תושבת אשדוד, המתפרנסת מקצבת הביטוח הלאומי, אינסטלטור לביתה, בעקבות סתימה שהתגלתה בכיור המטבח שלה. בתחילה ניסתה האישה לפתוח את הסתימה בכוחות עצמה, אולם משראתה שהסיפור הוא קצת יותר מורכב ממה שתיארה לעצמה, החליטה בלית ברירה לפנות לאיש מקצוע, שיסייע לה. האישה פתחה את מדריך הטלפונים  – שם מצאה בסיווג האינסטלטורים, אדם שעל פניו נשמע לה אמין, והבטיח לה שיגיע כבר באותו ערב. כמובן שהאישה לא טרחה לעשות בירורים נוספים, לא לגבי אותו בעל מקצוע שהזמינה, ולא עם בעלי מקצוע נוספים. פשוט הניחה, שהיא יכולה לסמוך על אותו אדם.

באותו ערב, כאמור, הגיע האינסטלטור לביתה של האישה. הוא ביקש לראות במה מדובר, בחן את הסתימה, ואמר לגברת שפשוט צריך חומר פותח סתימות, כדי לשחרר את הסתימה. האינסטלטור שפך לתוך הכיור "סודה קאוסטיק", הסתימה שוחררה, הגברת שילמה לבעל מקצוע 150 ש"ח עבור הביקור, והאינסטלטור הלך לדרכו, מבלי אפילו לתת לה קבלה.

לא עברה שעה, והגברת גילתה, כי הבעיה לא באמת נפתרה כפי שחשבה. הכיור עדיין היה סתום. כדי לא להטריד את האינסטלטור, התקשרה הגברת אליו שוב, רק ביום שלמחרת, ומכאן התחיל רצף של התחמקויות וסינונים מצידו של הבעל מקצוע... בתחילה הבטיח לה שיגיע. הם קבעו מספר פעמים, והוא פשוט לא הופיע. כשניסתה לטלפן אליו מטלפונים אחרים – הוא פשוט לא ענה לה.

לבסוף, הבינה האישה את הרמז, ופשוט פנתה לאינסטלטור אחר, כבר יותר מוסמך. זה כמובן הגיע עם ציוד ומשאבות, שיחרר את כל פתחי הניקוז בבית ופתר את הבעיה. כמובן, שכאן כבר שילמה מחיר יותר גבוה, 520 ש"ח ליתר דיוק – אבל להבדיל אלפי הבדלות מהאינסטלטור הקודם, זה לפחות באמת עשה את העבודה כמו שצריך, ויותר מזה, גם נתן לה קבלה.

אם כן – מה אנו למדים מכל הסיפור?
  • אסור בשום פנים ואופן להתפתות לבעלי מקצוע זולים. פעמים רבות אלו יתגלו כחובבנים או כ"חאפרים", שעובדים "שחור", בד"כ גם לא יתנו לכם קבלה, ולבסוף כאשר תהיה איזו שהיא בעיה או תרצו להשיג אותם – לא יהיה לכם למי לפנות.
  • הקבלה או החשבונית, היא בעצם תעודת הביטוח שלכם. תמיד תבקשו קבלה, כדי שיהיה לכם למי לפנות במידה ונעשה לכם עוול.
  • הכי חשוב! אל תתפתו להזמין בעלי מקצוע שאתם לא סומכים עליהם. השתדלו להזמין בעלי מקצוע שעבדו אצלכם בעבר, או לפחות כאלו שאתם מכירים מישהו אחד שהזמין אותם.
  • היה והזמנתם בעל מקצוע שאתם לא מכירים (לדוגמא מצאתם אותו דרך מדריך הטלפונים, או דרך אתר כלשהו באינטרנט) – הפעילו שיקול דעת! אם בטלפון הוא עושה רושם של מישהו לא מקצועי, "מגמגם" לכם, או לא עונה לכם לעניין – פשוט ותרו עליו, חבל שתהפכו להיות שפני הניסיון שלו.

תגובה 1:

  1. מסכנה אותה גברת... הנה עוד מקרה טיפוסי של בעל מקצוע חאפר ושרלטן שעובד על הלקוחות שלו.
    זה רק מוכיח לי כמה אני עושה בשכל, שיש לי כבר שנים את הבעל מקצוע שלי שאני סומכת עליו ושאני לא מחליפה אותו באף אחד אחר!
    אני לא באה כאן לשפוט, וכנראה אותה גברת, ממה שהבנתי היא אישה דלת אמצעים, אבל גם כשמנסים לחסוך, צריך מאד להיזהא עם כל אותם אנשי מקצוע למיניהם כי לפעמים או שהם מנצלים את התמימות של הצרכנים, או שהם פשוט לא עושים עבודה טובה וחבל...

    השבמחק