דפים

יום רביעי, 10 בנובמבר 2010

שיפוצים - חומרים זולים עולים לנו ביוקר

חומרי שיפוצים זולים עולים לנו ביוקר


הקלישאה הרווחת ש"זול יוצא בסופו של דבר יקר" – מתבררת הרבה פעמים כנכונה וצודקת בענף של השיפוצים. נשים רגע בצד, את החשיבות שבבחירת קבלן השיפוצים או השיפוצניק, שמתעתד לבצע את העבודה המדוברת. על החשיבות שבבחירת בעל מקצוע שהוא מקצועי, אמין ובעל ניסיון (שברוב המקרים, גם ידרוש מאיתנו מחיר שהוא בהתאם) – כבר דובר כאן בפוסטים קודמים. אם אנחנו מעוניינים שעבודת השיפוצים – תהיה אשר תהיה (זו יכולה להיות עבודת שיפוצים כוללת לבית, עבודה קטנה של ריצוף, עבודה של החלפת מערכת אינסטלציה והצנרת, עבודת איטום על הגג, או אפילו עבודת צביעה וסיוד של כל הבית) – תעשה על הצד הטוב ביותר - כלומר בצורה שהיא גם מקצועית, גם אסתטית, גם חפה מתקלות למיניהן ומ"פאשלות", וגם בצורה מהירה (כלומר שלא תיגרר על פני חודשים) – לפעמים שווה לשלם לבעל מקצוע מומחה טיפה יותר, ולאו דווקא ללכת על זה שהציע את המחיר הכי נמוך בשוק כדי שבאמת לא נמצא את עצמנו מתחרטים על הרגע שבו הזמנו את אותו אדם לבצע עבורנו את העבודה.

זה על אותו רעיון שבכל הקשור לבחירת ביטוח לדירה, לא נקל ראש בבחירה ונבחן המלצות לגבי החברה המקצועית ובעלת המוניטין, שאולי גם גובה קצת יותר אבל שווה את העלות. בנוסף, נבחן לעומק את הרכב הפוליסה, מה היא כוללת, מה לא ועד כמה היא מקיפה ונותנת מענה ראוי לצרכים שלנו. ולבסוף, מי חברת השירותים שמספקת בפועל את השירות כמו למשל אינסטלטורים והאם היא מוכרת או שקיבלתם עליה משובים חיוביים מאחר ומקצועיותה מכריעה בסופו של דבר לגבי איכות השירות שנקבל במקרה של בעיית צנרת או כל בעיה בבית שכלולה במסגרת הפוליסה.

אבל הקלישאה ש"זול זה יקר" – לא רק נכונה לגבי כל מה שנוגע לבחירה של הבעל מקצוע. היא גם הרבה פעמים נכונה לגבי החומרים והרכיבים שבאמצעותם נעשה השימוש לצורך השיפוצים. זה הרבה פעמים נכון בעיקר במקרים שבהם אנשים אינם מעוניינים לשלם לשירותיו של איש מקצוע כדי שיעשה עבורם את העבודה ומחליטים לקחת יוזמה ולעשות אותה בעצמם (שוב מטעמים של חיסכון) או לחילופין במקרים שבהם סוגרים מראש עם בעל המקצוע רק עבור מחיר נטו של העבודה, וקונים את החומרים הדרושים לבד באיזו טמבוריה או חנות יעודית לחומרי בניין. הטעות הפאטאלית, שהרבה אנשים עושים במקרים מסוג אלו, היא לקנות בתמימות הדעת חומרי עבודה מאד זולים (זה יכול להיות דבק זול, פח צבע זול, רכיבי אינסטלציה זולים וכיו"ב) – מתוך מחשבה שזה באמת יוזיל להם את עלות העבודה הכוללת. התוצאה: עבודה שנעשית בצורה לא מספיק טובה, שגוררת אחריה תיקונים יקרים...

הנה מספר דוגמאות:
  • פח צבע אקרילי לצביעת קירות באיכות נורמאלית וטובה עולה בממוצע בין 200 – 250 שקלים בחנות חומרי בניין. פח צבע אקרילי מאיכות נמוכה, שגם כושר הכיסוי שלו הוא הרבה יותר נמוך עולה בממוצע בין 150 – 180 שקלים. בעוד שבצביעה בצבע אקרילי באיכות טובה, תזדקקו לשכבה עד שתי שכבות של צבע בכדי ליהנות מכיסוי חלק, עמיד ויפה – בצביעה באמצעות צבע בריכות נמוכה תזדקקו למינימום שלוש שכבות של צבע – מה שבעצם אומר גם הוצאה גבוהה יותר על חומרי העבודה, גם עבודה כפולה, וגם תוצאה סופית שלא בהכרח תצא בסופו של דבר מושלמת.
  • על מנת שאריחי קרמיקה לחיפוי של הבית, יוכלו להידבק על הקירות כמו שצריך, יש צורך בדבק מיוחד (שניתן לרכישה בכל חנות לחומרי בניין) להדבקה של אריחי קרמיקה. בשוק היום, קיימים סוגים שונים של דבקים – כאשר הזול שביניהם, מחירו כ – 25 שקלים בלבד לשק של חומר. כפי שאתם בוודאי מתארים לעצמכם, השימוש בו, אינו דבר שבגדר המלצה. יכולת ההדבקה שלו היא נמוכה מאד, ולצערנו, כבר קרו מקרים מעולם, שאלו שדווקא כן בחרו בסופו של יום להשתמש בו (שוב, מטעמי חיסכון כמובן), מצאו את עצמם עם אריחים שנפלו אחרי זמן קצר ביותר, ועם צורך להסיר את כל האריחים, ולבצע הדבקה שלהם מחדש (הפעם – באמצעות דבק קצת יותר טוב) – כדי שהתוצאה תיראה מושלמת. שוב – הוצאה כפולה, ומן הסתם, גם עבודה כפולה.
  • גם בתחום רכיבי האינסטלציה, ישנם, כפי שאתם ודאי כבר יכולים לתאר לעצמכם, חומרים שהם זולים יותר, וכאלו שהם זולים פחות. תחום האינסטלציה – הוא אולי אחד מהתחומים, שבו החשיבות של איכות החומרים, היא אולי הגבוהה ביותר. חשוב שצינורות האינסטלציה יהיו חזקים, בעלי עמידות ללחץ מים ובעלי תו תקן. חשוב גם שהטבעות המחברות בין הצינורות יהיו באיכות טובה ובעלי עמידות גבוהה. אין אפילו צורך להסביר, מהם התוצאות של רכיבים זולים שהם לא מספיק טובים – בעיות רטיבות, נזילות, צנרת שמתפוצצת ועובש – אלו הם רק חלק מהסימפטומים. כאן, גם מאד חשוב, שהעבודה בשטח, תעשה ע"י איש מקצוע – אינסטלטור, שבאמת מבין את המקצוע ויודע מה הוא עושה, ולא סתם ע"י אדם פשוט שאין לו שום הבנה בתחום, כי אז – התוצאות בשטח, יכולות להיות אפילו יותר הרסניות.
אז לסיכום, לפני שאתם מתחילים בהליכי השיפוצים, ואחרי שכבר בחרתם את בעל המקצוע (או במידה ובחרתם לשפץ לבד) – בבואכם לקנות את החומרים שישמשו אתכם לעבודה – בשום פנים ואופן אל תתפשרו על איכות. חומרים זולים, אולי נראים לכאורה כחוסכי כסף, אבל יגררו אחריהם הרבה מאד הוצאות אחר כך והרבה עוגמת נפש. בכל טמבוריה או בכל חנות לחומרי בניין, יעמוד לרשותכם מגוון של בעלי מקצוע, שיוכל להסביר לכם על טיב החומרים, במה מומלץ לכם להשתמש ובמה לא. כמו כן, לכל חברה יצרנית שמייצרת את אותם חומרים ומשווקת אותם לשוק, יש מחלקת שירות שיכולה לספק לכם חינם אין כסף, מידע ואינפורמציה לגבי אופן השימוש בחומר והמפרט הטכני שלו. נצלו את המידע, השתמשו בו, והכי חשוב – שיהיה לכם שיפוץ קל ונעים!

2 תגובות:

  1. כל המשפצים למינהם כדאי לבקר באלוני חסכו לנו אלפים עם הבזאר ריצופים שלהם- 30 שח למ"ר משהו לא יאמן

    השבמחק
  2. תודה על ההמלצות והטיפים. גם אלה שבכתבה וגם אלה שבתגובות (: פעם ראשונה שאני שומעת על המבצע של אלוני (כנראה שזה המחיר של לא להחזיק טלוויזיה בבית!). 30 ש"ח למ"ר? אולי זו ההזדמנות לשפץ את המטבח... תודה על המידע!

    השבמחק