דפים

יום חמישי, 3 ביוני 2010

הרחקת יונים - נזקי יונים


הרחקת יונים - אילו נזקים יונים גורמות?


לרוב, כשאנחנו חושבים על יונים, מיד הדבר מעלה בנו איזו שהיא קונוטציה חיובית. תמיד יונה מתקשר לנו עם משהו שמסמל טוהר או תמימות, מה גם שפה בארץ טרחו להלביש עליה את התואר המכובד של סמל האחווה והשלום. באירועי חתונה למיניהם, תמיד תמצאו את הזוג האחד הזה, שיטרח להפתיע את האורחים בהפרחת יונים לבנות לאוויר ברגע החופה (הם חושבים שזה מרגש, הם לא מבינים שזה נדוש...), בפארקים ציבוריים (אם כי יותר בחו"ל), תמיד תמצאו את אותם אנשים חביבים המאכילים קהילות שלמות של יונים רעבות בפיסות לחם, ואלו מבלי לפחד, מתקרבות לבני האדם, ואפילו רוצות עוד.

בעבר, נחשבה היונה ליצור נודד. למעשה היא הייתה מסוגלת לחצות מרחקים של עשרות קילומטרים, עד אשר הייתה מצליחה לאתר לעצמה מקורות מזון. במהלך השנים, הצליח האדם לביית, שבמודע או שלא במודע, את היונים, בכך שבעצם סיפק להן בעצמו מקורות מזון – מה שגרם ליונים להפסיק לנדוד, ולהישאר במקום, שבו הן יודעות שיש להן אוכל בשפע.

אז כאמור, כפי שזה נראה, אין כאן בעייתיות, ונשמע שבני האדם חיים בשלום עם היונים. ובכן, זה לא ממש מדויק. מסתבר שהמצאות של יונים בסביבת יונים גורמת לנזק רב, החל מלכלוך, וכלה במחלות שעלולות להיות מועברות מהיונים לבני האדם. משום כך המון אנשים היום, משתמשים בשירותים של הרחקת יונים, בכדי לגרש את היונים (אבל כל זאת מבלי לפגוע בהם), ולצמצם את הנזקים שהם גורמים.

הנה כמה מהנזקים העיקריים שיונים עלולות לגרום:
  • בראש ובראשונה קיימת קבוצה של מחלות, היכולות להיות מועברות מהיונים אל בני האדם, אם כי אצל בני האדם, הן מתבטאות באופן שונה מאשר אצל היונים. המחלות השכיחות ביותר הן: "דרדרת" (מחלה המתבטאת אצל יונים בדלקת עיניים או דלקת במערכת העיכול, ולבני אדם, יכולה לגרום לדלקת ריאות), "פאראטיפוס" (מחלה המתבטאת אצל יונים בדלקת פרקים, ולבני האדם היא יכולה לגרום לשלשולים קשים ולהתייבשות), "דלקת מוח נגיפית" (מחלה העלולה לגרום הן אצל היונה, והן אצל בני האדם לדלקת קרום המוח).
  • עוד נזק רציני שהיונים עלולות לגרום לבני אדם, הוא העברה של טפילים שיכולים לגרום לאלרגיות, פריחות, גירודים ועקיצות. הטפילים הנפוצים הם: זבוב היונה, כינים ואקרית אדומה.
  • לשלשת היונים עלולה לגרום נזק רב. מעבר לכך שהיא יוצרת ריח חריף ונוראי, כשהיא באה במגע עם מתכת של מרזבים או מסתורי כביסה, היא הורסת אותה, ובנוסף גם יכולה לגרום לסתימות ולהצפות במרזבים, כיוון שכשהיא מצטברת, היא חוסמת מעבר מים.
  • קינון של יונים, גם הוא גורם ללכלוך רב. לפעמים היונים מצליחות לחדור למפעלים או לדירות, להשתכן שם, להקים קן, ואז כבר מאד קשה לגרש אותם באמצעות שירותי הדברות.
  • כאשר יונים מקננות, סמוך למקום הימצאם של מטוסים, מעבר לכך שהן עלולות לגרום ללכלוך ולטינופת, הן גם יכולות למצוא את דרכן אל תוך חלקי המטוס הפנימיים, ולקנן שם – מה שעלול לסכן את הטייס בזמן של המראה ונחיתה.
אם כן, אז כפי שלמדנו, יונים לא תמיד נראות כה תמימות כפי שאנו מניחים. אם לא מטפלים בהן כמו שצריך, ונוקטים בטיפולי מנע להרחקת יונים, הן עלולות לגרום נזקים חמורים, הן לבריאותו של האדם, והן לרכושו. במידה וקיימת בעיה טורדנית של יונים, חשוב להתייחס אליה, ולהזמין חברת הדברה שמתמחה בנושא או מרחיק יונים מוסמך, שייעץ לכם איך להיפטר מהמפגע.

תגובה 1:

  1. יונים יכולות להיות בהחלט סוג של מטרד - הן גם גורמות להמון לכלוך וגם להמון רעש!!
    מניסיון אישי - שימוש בדוקרנים להרחקת יונים או רשתות מיוחדות שמתקינים בפתחים - יכול די לעשות את העבודה...
    ניתן גם להתקין את הדברים האלו באופן עצמאי, לא בהכרח צריך להשתמש בשירותיו של מרחיק יונים מקצועי לכך...

    השבמחק