דפים

יום חמישי, 22 ביולי 2010

מנעולנים - פריצת מנעולים ללא עזרת בעל מקצוע

פריצת מנעולים בשיטת "עשה זאת בעצמך"
פריצת מנעול ללא עזרת בעל מקצוע

אין חוויה יותר מעצבנת מלחזור הביתה אחרי בילוי לילי סוער, או אחרי יום עבודה עמוס ומתיש – כשכל מה שאתם רוצים זה רק להיכנס אל תוך הבית, להחליף בגדים ולהיזרק על המיטה לאיזו שינה טובה או מנוחה, אבל אבוי – לצערכם אתם פתאום מגלים שהמפתחות לא עליכם, ושאתם נעולים מחוץ לבית, ואין לכם שום דרך להיכנס פנימה. אתם מתחילים לפשפש בתוך התיק, מחטטים בכיסים, מקווים למצוא את האבידה, אבל כלום – המפתחות נאבדו ואתם בסוג של צרה צרורה. הפתרון המתבקש הוא כמובן להרים טלפון למנעולן שיבוא לחלץ אתכם, ויפרוץ לכם את המנעול של הדירה. מה עושים אבל כשאין טלפון של מנעולן זמין, או שכל הבעלי מקצוע שדיברתם איתם לא מתכוונים להגיע בכמה שעות הקרובות? תשבו ותחכו מחוץ לבית?

מסתבר שיש גם דרכים לפתור את הבעיה בכוחות עצמכם. הנה מספר טיפים, שאספתי מטובי המנעולנים בארץ, שילמדו אתכם כיצד לפרוץ מנעול של דלת בשיטת "עשה זאת בעצמך", כשאתם בסיטואציה של אי יכולת להיכנס הביתה, ואין גם מנעולן זמין בשטח שיוכל לבוא ולחלץ אתכם. הטיפים הם כמובן בגדר המלצות, והמטרה שלהם היא לעזור לכם בהתמודדות עם סיטואציות לא נעימות מהסוג שהזכרנו קודם. לא מומלץ להתחיל ליישם אותם באופן שוטף, ולהתחיל לפתח איתם קריירה נוספת של פורץ מנעולים או גנב חס וחלילה... חשוב שנזכור שהטיפים המובאים הם בגדר של עזרה ראשונה, מה שנקרא, הם באים לפתור בעיה או מצוקה נקודתית, מה שעוד, גם בד"כ לפורצי מנעולים ומנעולנים מוסמכים יש ציוד וכלים שהם הרבה יותר מתוחכמים מאשר לנו, האנשים מן השורה, ולכן עבודת פריצה שלנו בממוצע גם תוכל להתארך שעתיים, עבורם יכולה להסתיים תוך כמה דקות בודדות!

ראשית, לפני שמתחילים ללמוד את רזי הפריצה – מומלץ מה שנקרא "להתאמן על יבש". רכשו שלושה או ארבעה מנעולים מהחנות השכונתית הקרובה, פרקו אותם, ובחנו את המנגנון שלהם, וממה הם מורכבים. רוב המנעולים הביתיים הסטנדרטיים הם מנעולים שמבוססים על מנגנון של פינים הנלחצים במידה שונה ובהפעלת עוצמות משתנות של כוח (זו בעצם הפעולה שיוצר המפתח כשהוא פותח את המנעול). כשתפתחו את המנגנון של המנעול, נסו לבדוק היכן ניתן ללחוץ על הפינים בצורה הנכונה ביותר. בחינה מדוקדקת של המנגנון תקנה לכם ידע ראשוני בנושא. לאחר הבדיקה של המנגנון, נסו, כמו שאמרנו "להתאמן על יבש" – קחו סיכה משרדית, כופפו אותה בצורת האות ""L, החדירו אותה לחור של מנעול שלא פירקתם, ונסו לראות באיזה כיוון של החדרת הסיכה למנעול, היא מצליחה ללחוץ על הפינים, ולפתוח את הדלת. הסיכה, כפי שכבר הבנתם בוודאי, באה בעצם להוות תחליף אלטרנטיבי למנעול שאיבדתם. אימון ממושך וקצת השקעה, יהפכו אתכם מהר מאד לפורץ מנעולים חובבני, אך יעיל.

אם כל הטיפים, וכל העצות לא ממש הועילו לכם, תמיד יש את האלטרנטיבה של לקרוא לבעל מקצוע מוסמך. דרך נוספת היא פשוט להשתמש בשיטה הישנה הטובה של להשאיר צרור מפתחות למקרה חירום אצל השכנים, או לדוגמא מתחת לשטיח או בארון חשמל (ולקוות שגנבים מיומנים לא ינצלו זאת לרעתכם, ויום אחד פשוט תמצאו את עצמכם עם בית פרוץ לאחר שנעשתה עליו "פשיטה"...).

תגובה 1:

  1. פוסט מעניין! אהבתי את הכתיבה וההתנסחות המאד ברורה. על פניו זה עושה רושם שלפרוץ מנעול זה לא כזה עניין מסובך, למרות שאני אישית לא הייתי טורחת לנסות אפילו...
    אם זה היה קורה לי, ואני הייתי בסיטואציה של להיתקע מחוץ לבית, אחרי יום עבודה ארוך ומתיש, לא הייתי חושבת אפילו על לנסות להתחיל לפרוץ בכוחות עצמי את המנעול - הייתי ישר קוראת לבעל מקצוע, בלי לחשוב פעמיים...
    אבל עדיין - נשמע נחמד כל העניין הזה של לנסות לפרוץ מנעול באמצעות סיכה משרדית... נראה לי אני אנסה את זה מתישהו :-)

    השבמחק