דפים

יום חמישי, 29 ביולי 2010

אינסטלטורים - התנהלות מול אינסטלטור מטעם חברת הביטוח

התנהלות מול בעלי מקצוע מטעם החברה המבטחת את הדירה

    
פיצוץ בצנרת יכול להיות סיוט לא קטן, כפי שכולנו יודעים, ולפעמים גם לאחר שהוא מתוקן, זה לא בהכרח מעיד על כך שהחלק הקשה מאחורינו. הנה סיפור מקרה מעניין של לקוח חברת AIG, שדירתו הייתה מבוטחת דרך החברה, אך בעקבות תיקון לא מקצועי של אינסטלטור שהגיע מטעם החברה המבטחת וניסה לפתור לו את הבעיה, סבל במשך חודשים ארוכים מקירות מלאי עובש וריח של טחב בכל הבית שרק גרמו לו עוד עוגמת נפש וכאב ראש אחד גדול.

הכל התחיל בחודש נובמבר שנת 2002, כאשר אותו לקוח מדובר התקשר לחברת AIG (להלן החברה המבטחת) להודיע על דליפה אצלו בדירה. לאחר מספר ימים הגיע לביתו אינסטלטור מטעם חברת "שחר" המבצעת עבור חברת AIG את עבודות האינסטלציה, וזה פתח את הריצוף, הרים את הבלטות, החליף את צינורות האינסטלציה הפגומים כביכול, ולאחר מספר שבועות, רוצף הקטע הרלוונטי מחדש, והיה נראה כי הבעיה נפתרה.

בדיעבד, הסתבר, שלא כך הדבר. לאחר מספר שבועות דיווח הלקוח לחברת AIG שהנזילה עדיין ככל הנראה לדעתו ממשיכה, שכן הקירות מסביב לקטע שטופל החלו לקבל צבע חום של עובש, ושיש בכל הבית ריח מאד חריף של טחב. שוב הגיע אינסטלטור מטעם חברת "שחר" למקום, שוב פורקה הריצפה מחדש, הקירות גורדו, ונמרחו בחומר מיוחד, ושוב נצבעו מחדש, אבל הרטיבות לא הצליחה להיפסק, וגם אינסטלטור מטעם החברה, וגם מפקח שהיה ממונה עליו מטעם חברת הביטוח פשוט לא הצליחו לאתר את מקור הבעיה.

במשך למעלה מארבעה חודשים, עברו הלקוח ומשפחתו מסכת של טרטורים וביקורים חוזרים ונשנים של בעלי מקצוע, שעשו להם לטענתו בלגן ומהפכה בכל הבית (יש לציין גם שבמשך כמה שבועות טובים גם הפתחים בריצפה, היכן שהורם הריצוף לצורך התיקון - נשארו פעורים, כיוון שלטענת האינסטלטור שטיפל בבעיה, הוא לא הצליח למצוא ריצוף תואם), וכל זה גם יש להדגיש בתקופה שהתמשכה לה למעלה מארבעה חודשים, שנגררו גם אפילו אל תוך חג הפסח.

בסופו של דבר, לאחר, כאמור המון ביקורים של המון בעלי מקצוע בדירתו של אותו לקוח, המון טרטורים והמון בלגן בתוך הבית (שלא לדבר על נזק שנעשה לשטיחים ולרהיטים בדירה שספגו הרבה מים והסריחו מעובש) – נמצא המקור לבעיה. הסתבר שמקור הרטיבות היה באחד הקירות של חדר השינה שבדירה, היכן שהייתה מחוברת שידה גדולה (כשנגר מטעם החברה פירק אותה, וזה רק לאחר שפירק לפני כן בערך חצי מחדר השינה... – הוא הבחין בכך שכל הקיר שמאחוריה ספוג לחלוטין במים ובעובש).

שישה חודשים של סבל עברו על הלקוח ועל משפחתו כתוצאה מאותה התנהלות בלתי מקצועית של החברה המבטחת וכל הבעלי מקצוע ששלחה להם. במשך אותם חודשים, מעבר לשלל הפירוקים והתיקונים שנעשו בבית, הם נתקלו בסחבת שלא ציפו לה כדבריהם, מצידם של הבעלי מקצוע ובעיקר בהמון אי נוחות (הלקוח ואשתו אפילו סיפרו שכתוצאה מהריח הלא נעים בבית, וכל הבלגאן שנוצר, נאלצו ללון לילות רבים אצל קרובים, וגם כל האבק והריח הבלתי נסבל שהיה בבית ממש סיכנו את בריאותם, שכן חלק מבני המשפחה, לדבריהם סובלים מאסטמה).

הלקוח פנה לחברת AIG, בדרישה לפצותו על כל עוגמת הנפש שנגרמה לו ועל הפסד ימי עבודה, לטענתו. הוא דרש בתביעה סכום של 8,500 שקלים, אך זו ניסתה להתנער והסכימה לפצותו בסכום של 620 ₪ בלבד. על הלקוח זה לא היה מקובל, והוא החליט להגיש את התביעה לבית המשפט לתביעות קטנות להמשך טיפול. מחברת "שחר" – החברה שביצעה את כל התיקונים בדירה נמסר בתגובה: "הנזילה בצנרת של המבוטח נמשכה מספר שבועות עד שזה פנה אל חברתנו. בתקופה זו הציפו המים את רוב, אם לא כל, שטחה של הדירה, וגרמו לנזקים אדירים לרצפה, לקירות, למשקופים, לצבע, לריהוט ובעצם פגעו כמעט בכל חלקי המבנה והתכולה. בוודאי שטיפול בנזק שכזה, שהוא כמו בניית חלק מהבית מחדש, לוקח זמן, ומצריך עבודה של בעלי מקצוע שונים ובכללם אינסטלטורים, בנאים, צבעים, נגרים פועלים ומפקחים. הרי כל שיפוץ בקנה מידה בינוני מלווה בביקור של עשרות בעלי מקצוע בנכס. המטרה הייתה אחת – לעשות הכל בכדי להחזיר את מצב הבית לקדמותו, לשביעות רצונו המלאה של המבוטח. המבוטח גם ציין בעצמו בפנינו את שביעות רצונו שלוש פעמים במהלך הטיפול, ולכן זה מוזר שהוא דורש פיצוי על זמנו האבוד. אנו מתחייבים לבדוק שוב, וברמות הגבוהות ביותר את כל טענותיו – עד לשביעות רצונו המלאה".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה