דפים

יום חמישי, 1 ביולי 2010

חשמלאים - גנרטור

מהו גנרטור, ומדוע השימוש בו הוא כל-כך חשוב במצב של הפסקת חשמל?

כולנו מכירים את החוויה המאד לא נעימה הזאת של הפסקת חשמל. ככה פתאום... בלי שום הודעה מראש או איזו שהיא הכנה מוקדמת, משתררת לה עלינו חשכה מוחלטת, וגורמת לנו בבת אחת להפסיק ולחדול מכל עיסוקנו, ופשוט להמתין שתחלוף. אז נכון – אחד הפתרונות הוא אכן לחכות בסבלנות, ולהמתין כמה דקות (או במקרה הגרוע גם כמה שעות), עד שאספקת החשמל תחודש ונוכל לחזור לשגרת חיי היום יום שלנו. דרך נוספת להתמודד עם המצב ביש הזה – היא פשוט לרכוש לעצמנו גנרטור.

גנרטור הוא בעצם ספק חשמל נייד, שמאפשר הזרמה שוטפת של חשמל ע"י שימוש בחומרים שונים (כדוגמת דלק, סולאר, אנרגיה מכאנית וכדו'), שאותם הוא הופך לאנרגיה חשמלית. היתרון של גנרטור מעבר לעובדה שהוא פותר לנו (כמובן אבל באופן זמני), כל בעיה של אספקת חשמל שמתרחשת, הוא גם בעובדה שניתן לנייד אותו ממקום למקום (שכן הוא מכשיר קל יחסית), ולכן נעשה בו לרוב שימוש בתנאי שטח ובמקומות שאין בהם אספקת חשמל שוטפת, וכן באירועים שונים (כמו חתונות, מסיבות וכדו').

בשימוש הביתי, גנרטור הוא כאמור פתרון די מוצלח למצבים של הפסקות חשמל ושאר בעיות אחרות בהזרמת החשמל. בעיקרון גנרטור הוא מכשיר חשמלי, שניתן היום לרכוש בקלות אצל כל חשמלאי, או חנות לממכר מוצרי חשמל. בבואנו לרכוש גנרטור, חשוב קודם כל שנבדוק אילו מוצרים אנו רוצים שהגנרטור שלנו יגבה, או במילים אחרות אילו מוצרים חשוב שהגנרטור שלנו ימשיך להפעיל (מקרר, דוד חשמלי, טלוויזיה, או אולי מחשב). לאחר שבחרנו את המוצרים החשובים, נבדוק כמה וואט כל מוצר חשמלי צורך (בד"כ בתחתית המוצר מצוין על מדבקה כמות החשמל שהמוצר צורך בוואטים, לדוגמא: 1000 וואט). לאחר מכן יש לחשב את הכמות הכוללת שכל המוצרים שבחרנו צורכים יחדיו, ואז יש לבחור גנרטור, שהחוזק שלו בוואטים, מעט יותר גדול מהכמות שחישבנו (לדוגמא: אם חישבנו שכל המוצרים יחד, צורכים כמות של 2000 וואט, יש לבחור גנרטור, שההספק שלו הוא מינימום 2500 וואט). פעולה זו תבטיח שהגנרטור יעבוד כראוי, ותמנע תקלות מיותרות (שיצריכו אח"כ תיקון מוצרי חשמל) ובלאי. בנוסף, גם תמיד מומלץ לרכוש גנרטור של חברה מוכרת, ואיכותית, ואפילו לעשות ברור קצר על המותג באינטרנט. מחיר של גנרטור ממוצע יכול לנוע בין כמה מאות של שקלים, לבין כמה אלפים – שוב, הכל תלוי בחוזק שלו, בהספק שלו, וכמובן במותג.

לאחר שרכשנו את הגנרטור, מומלץ לקרוא לבעל מקצוע שיתקין אותו עבורנו. בעיקרון, התקנה של גנרטור היא פעולה די פשוטה שכל חשמלאי יכול לבצע, ובד"כ העלות שלה היא כמו עלות של ביקור חשמלאי סטנדרטי (בין 150 – 300 ש"ח). החשמלאי בעצם מחבר את הגנרטור ללוח החשמל, ולמוצרי החשמל שבחרנו, וזהו בעצם... בעת הפסקת חשמל, הגנרטור יופעל אוטומטית, וכל המוצרים החשובים לנו, ימשיכו גם הם לעבוד!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה