דפים

יום שלישי, 5 באוקטובר 2010

הובלות קטנות

הובלות קטנות



בד"כ כאשר אנו שומעים את המונח הובלות, זה מיד מתקשר לנו, למשהו גרנדיוזי, בהיקף גדול, כמו במקרים של מעברי דירות, לדוגמא, כאשר יש את הצורך להעביר מכלול שלם של בית, על כל תכולת הפריטים שלו. אבל הרבה פעמים, הצורך בחברת הובלות, לא רק מתעורר במקרה של הובלת דירות. לעיתים אנו נדרשים להעתיק את מקומו, של בסה"כ פריט בודד אחד בלבד כמו לדוגמא מכונת כביסה, מקרר או טלוויזיה. לעיתים, זה גם יכול להיות מספר מצומצם של פריטים כמו לדוגמא, כאשר מעבירים דירת חדר, ואז יש צורך להוביל כמה פריטי ריהוט בודדים. כך או כך, כאשר מדובר במצבים של הובלות קטנות (הובלה של פריט בודד או מספר פריטים בודדים), הרבה אנשים עושים את אותה טעות מוכרת, מתוך אמונה שהם "יכולים להסתדר בכוחות עצמם", ומנסים לבצע את ההובלה לבד, לא סיוע של חברת הובלות או מוביל מקצועי.

אז נכון, שאם מדובר בהובלה של כיסא, שולחן, מזרון או אפילו טלוויזיה קטנה, אפשר באמת להסתייע בעזרה של חבר, להעמיס את הציוד בכוחות משותפים על הרכב, ולהעביר אותו בבטחה אל היעד החדש – לחסוך, תוך כדי כך, גם הרבה מאד כסף... אבל הרבה פעמים, כפי שכבר ציינו, לא זה המצב. לעיתים יש צורך בהעברה של פריטים שהם הרבה יותר כבדים, והרבה יותר מסובכים. פריטים, שלאדם פשוט, אין – לא את הניסיון, לא את הכלים, ולא את היכולת – להעביר בכוחות עצמו, ואז, באמת, מומלץ ביותר להסתייע בשירותים של חברת הובלות מקצועית.

אתם הרי לא רוצים למצוא את עצמכם עם מקרר שלא נכנס בדלת, ספה שלא ניתנת להעברה דרך חדר המדרגות או מזנון שלא מצליח להיכנס למעלית... לחברת הובלות מקצועית, יש את כל הכלים, ואת כל הניסיון, להתמודד עם פריטים, שגם אם הם, לכאורה, נראים כבעייתיים להעברה, להעביר אותם בביטחון וללא שום נזק - כולל האפשרות של לספק ללקוח שירותים של מנוף (אם, לדוגמא, הפריט לא מצליח להיכנס בפתח המעלית או בפתח הדירה, והדירה ממוקמת בקומה גבוהה), או לחילופין שירותים של פירוק והרכבה, שגם כן יכולים להוות פתרון חלופי די מוצלח במקרים של פריטים בעייתיים במיוחד.

כאשר בוחרים חברת הובלות, לביצוע של הובלות קטנות – גם כאן, בדומה לבחירה של חברה להובלות שהן יותר גדולות (כמו הובלות של דירות, משרדים וכיו"ב) – אסור להקל ראש, ולבחור בחברה חובבנית ולא מקצועית, מדוע?
  • דבר ראשון – חברה מקצועית, בחיים לא תאכזב אתכם, היא תגיע בדיוק ביום שקבעתם איתה ובזמן שקבעתם איתה – לבצע עבורכם את ההובלה המתוכננת (כבר קרו מקרים מעולם, שבהם כל מיני מובילים חאפרים, נעלמו ללקוחות שלהם בדקה ה – 90, או פשוט לא טרחו להגיע – למרות מה שסוכם, הותירו את הלקוחות שלהם חסרי אונים וחסרי מושג מה לעשות).
  • דבר שני – חברת הובלות מקצועית, תמיד תהיה מצוידת בפוליסת ביטוח, לבטח לכם את הפריטים המיועדים להובלה מפני נזקים ומפני פגיעות, במידה, ולא עלינו, מתרחשים. הרבה אנשים, מזלזלים, כאשר מדובר בפריטים בודדים, מתוך תחושה של איזה נזק כבר יכול לקרות בהעברה של פריט אחד בודד מסכן, כמה רחובות או כמה קילומטרים בודדים. אבל הנחה זו, היא מוטעית מיסודה, כי גם פריטים בודדים יכולים להישרט, להישבר או להיפגע במקרה של הובלה. אל תשכחו שגם הפריטים האלו עוברים טלטלה לא קטנה... מעלים אותם על המשאית, פורקים אותם מהמשאית, מעבירים אותם בין בתים ובין קומות, סוחבים אותם, מזיזים אותם... בקיצור – רק לשם הביטחון ולשם השקט הנפשי, מומלץ לוודא שלחברת ההובלות יש פוליסת ביטוח, לבטח לכם את הציוד, על כל צרה שלא תבוא.
  • דבר שלישי – הרבה פעמים חברת הובלות מקצועית, עשויה להתגלות גם כיותר זולה, מחברת הובלות חובבנית, שכן הרבה פעמים החברה תסכים להעמיס את הציוד שלכם ולקחת אותו "על הדרך" כמו שאומרים, במסגרת הובלות אחרות שהיא מבצעת אותו יום (כמובן, וכולן גם נערכות באותו אזור). סיטואציה שכזו, יכולה להוזיל לכם משמעותית את מחיר ההובלה, לעומת מוביל פרטי שיטריח את עצמו, ויגיע עבורכם במיוחד כדי לבצע את ההובלה המתוכננת.
לסיכום – גם חברה להובלות קטנות צריך לדעת לבחור. הובלות קטנות זה לא עניין של מה בכך, ולפעמים אותם פריטים קטנים ובודדים, יכולים בסופו של דבר להתגלות כפריטים המסובכים והפרובלמאטיים ביותר להעברה. ניתן למצוא שפע של חברות שמתמחות בהובלות קטנות – אם זה דרך עיתונים מקומיים, מדריכים לבעלי מקצוע, ובאתרי האינטרנט השונים. כמובן, שלפני סגירת העבודה עם הבעל מקצוע, רצוי להסביר לו מה ההובלה כוללת, מאיפה היא יוצאת ולאן היא מיועדת, אם מדובר בדירה – באיזו קומה נמצאת הדירה, והאם קיימת מעלית בבניין, וכמובן גם לסכם עם המוביל על מחיר סופי לכל העבודה (הובלה קטנה עפ"י רוב תנוע בטווח מחירים של בין 250 שקלים ל – 800 שקלים, תלוי במספר הפריטים, ובגודל שלהם). אין צורך להזמין את המוביל, כדי לראות את הפריט המדובר. פשוט סמכו על שיקול הדעת שלכם, הפעילו אינטואיציה, ומי יודע... אם המוביל יעשה עבודה טובה – אולי גם תזמינו אותו בעתיד, פעם נוספת, כדי שיבצע עבורכם עבודה יותר גדולה ויותר מסובכת... אחרי הכל – לא תמיד כזה פשוט למצוא בשוק, חברות הובלה שהן גם מקצועיות וגם אמינות.

3 תגובות:

  1. לדעתי, כשמדברים על הובלה קטנה - כמו הובלה של ספה, רהיט כלשהו או אפילו מכשיר חשמלי כמו נגיד מכונת כביסה או מקרר - החשיבות של איזו חברת הובלות כדאי לבחור היא פחות משמעותית לעומת כשבוחרים חברה להובלה גדולה של תכולת דירה שלמה לצורך העניין. אני אישית כשהייתי בוחרת חברה להוביל לי רק פריט אחד בסה"כ, הייתי יותר מסתכלת על עניין המחיר ופחות על מספר שנות הניסיון שיש לחברה או אם יש עליה ממליצים או לא, ואם החברה הייתה מציעה לי הצעת מחיר אטרקטיבית ויותר משתלמת משל חברות אחרות - סביר להניח שזה מה שהיה קונה אותי בסוף.... :)
    בכל מקרה... כתבה מעניינת. לא חידשת משהו מיוחד - אבל עדיין היה נחמד לקרוא :)
    **************

    השבמחק
  2. רותם מהרצליה10 בדצמבר 2010 בשעה 1:45

    אורנית היקרה,
    מניסיון - אני אומרת לך, שגם כשמדובר בהובלה קטנה של פריט אחד - צריך לדעת לבחור חברה אמינה.
    כשאנשים מובילים נגיד מקרר או ספה, פתאום כואב להם בכיס העוד חמישים או מאה שקל, והם מתחילים לעשות ים של טלפונים ובירורים רק כדי למצוא את החברה האחת שתעשה להם הנחה של עוד כמה שקלים (הם לא לוקחים בחשבון שגם כל השיחות טלפון האלו זה זמן, וזמן זה כסף!).
    אני ובעלי גם עשינו את השטות הזאת כשרצינו להוביל לפני חצי שנה ספה במצב כמעט חדש לגמרי מהבית של הוריי ברמת אביב לדירה שלנו בהרצליה. חיפשנו גם כן את אותו אדם שהסכים לעשות לנו את ה"טובה" ב - 150 שקל... מיותר לציין מה היו התוצאות... המוביל פשוט הגיע לביתנו עם ספה שכאמור הייתה במצב לגמרי חדיש - עם כל מיני שריטות ודפיקות (וגם לכלוכים כי הספה הייתה בהירה)... בקיצור - עד היום אנחנו נאלצים לשלם את המחיר על העוד 100 שקל שכביכול חסכנו - אז לתשומת ליבך!

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק