דפים

יום ראשון, 27 במרץ 2011

הדברות - עשרת הדיברות לבחירה של חברת הדברות

עשרת הדיברות לבחירה של חברת הדברות


תארו לעצמכם, שאתם מתעוררים בוקר אחד, ולתדהמתכם מגיפת מזיקים... קשה לשים את האצבע איזה בדיוק סוג של מזיקים הוא בחזקת נוראי יותר: אם זה עכברים, נחשים, נמלים, ג'וקים, פרעושים, תולעים או כל מיני סוגים של טרמיטים. מה שבטוח זה – שברגע שמגלים מזיקים בתוך הבית (או מחוצה לו – כשמדובר על הסביבה הקרובה כמו בגינה או בחצר) – זה מותיר כמעט כל אחד, במצב של חוסר אונים.

התקפת מזיקים - בכל וריאציה שתהיה, ובכל סדר גודל, זה דבר שהוא ממש לא נעים. כשיש התקפת מזיקים - חייבים להתמודד עם הבעיה הזאת באופן מיידי, עדיף אפילו שעה אחת קודם – לפני שהמזיקים מתרבים והופכים למטרד שהוא גדול ומציק יותר (שלא לדבר גם על מטרד שהוא יקר יותר). כיום - למעט חומרים כימיקלים ביתיים פשוטים (כמו ספריים למיניהם או תרסיסים שונים - כמו תרסיסים נגד נמלים וג'וקים) – אין ממש לאדם הפשוט אופציה להתמודד בצורה עצמאית עם מתקפות של מזיקים. אותם חומרים כימיקלים שכביכול מבטיחים לנו "הרים וגבעות" – הם בלשון המעטה לא ממש הכי יעילים... כל החומרים הללו פותרים את הבעיה בצורה שהיא מאד נקודתית (במובן של – הם מחסלים את המקק או את נחיל הנמלים שהרגע איתרנו באותו הרגע ועל המקום אבל לא מחסלים את הבעיה בצורה כוללנית, ויותר חשוב – מהשורש). מעבר לזה, מיותר בכלל לציין את כל ההשלכות שיש לאותם חומרים כימיקלים על מצב בריאותנו - ברגע שאנחנו בוחרים לרסס אותם בסביבת המגורים הקרובה אלינו ללא שום השגחה, ובשום צורה מבוקרת.

הדרך אולי הכי יעילה להתמודד עם מתקפות מזיקים – בצורה שתהיה גם מבוקרת וגם בטיחותית – היא פשוט לקרוא למדביר. למדביר מקצועי או לחברת הדברות, אם תרצו – יש גם את הכלים, גם את הציוד והחומרים, אבל הכי חשוב – בעיקר את הידע והניסיון כדי להוציא אתכם מכל "צרת מזיקים" אשר תהיה. חברת הדברות מסוגלת לחסל את בעיית המזיקים מהשורש ובמקביל גם היא יודעת למנוע את הישנותה בעתיד – כך שלא תחזור, לפחות לפרק זמן הקרוב (במסגרת אחריות שהיא מחויבת לתת על השירות – על כך נרחיב בהמשך).

חברת הדברות טובה, כמו כל בעל מקצוע אחר שבוחרים, צריך לדעת לבחור היטב ובקפידה. אספנו לכבודכם כמה טיפים שיסייעו לכם בתהליך – אז הנה לפניכם: עשרת הדיברות לבחירה של חברת הדברות:
  • אל תיכנסו לתהליך בחירת המדביר, בצורה ספונטנית או אימפולסיבית. זה נכון שכאשר יש בעיית מזיקים בתוך הבית – אז הנטייה הטבעית היא ללכת על החברה הראשונה שרואים – כנראה שזה פועל יוצא של החרדה שמרגישים או תוצאה של מתקפת הגועל... ככה יוצא שבוחרים בצורה ספונטנית חברה שסתם ראיתם את הפרסום שלה על מגנט שנמצא לכם בתוך הבית, או החברה הראשונה שמצאתם את השם שלה דרך ספר הטלפונים. חשוב להבין שיש הרבה חברות הדברה היום בשוק. הרבה מהם הן חברות חובבניות, שלא תמיד יעשו עבודה הדברה איכותית וטובה – לכן תהליך הבחירה, (למרות הלחץ שבו אתם נמצאים) – חייב להיעשות תוך הפעלת שיקול דעת ועם איזשהו סינון ראשוני.
  • כשבוחרים מדביר, כדאי לחפש אחד כזה שמישהו אחר כבר ניסה ובדק – כך שלפחות תמצאו מישהו טוב שגם יש עליו המלצות. אפשר לשאול חברים, אפשר לשאול שכנים, מכרים שלכם בעבודה או בני משפחה. בעיות של מזיקים זה דבר שהוא נפוץ. סביר להניח שכמעט כל אדם שתשאלו השתמש בשירותי הדברה – אם לא עכשיו אז בטוח לאחרונה. אם הוא היה באמת מרוצה, הוא ישמח להעביר את שם בעל המקצוע שעבד אצלו הלאה, וימליץ עליו בחום.
  •  שווה לעשות סקר שוק, שיכלול בדיקה של כמה חברות לפני שמזמינים את המדביר שבחרתם. סקר שוק יאפשר לכם לקבל מושג לגבי העלות הממוצעת של העבודה. המלצה נוספת היא: לא ללכת על ההצעה הגבוהה ביותר, ומאידך, גם לא על ההצעה הזולה שמצאתם – כי בד"כ ככה גם יהיה הטיב שלה והאיכות.
  • לאחר שבחרתם מדביר שמצא חן בעיניכם שווה לעשות שיעורי בית, ולעשות עליו חיפוש קצר ברשת האינטרנט: בידקו אם יש לו אתר אינטרנט תדמיתי משלו, אם הוא רשום כבעל מקצוע באתרים אחרים, אם יש עליו חוות דעת מצד לקוחות, ובכלל אם יש עליו אילו שהן ביקורות – חיוביות או שליליות.
  • כשיש בעיית מזיקים חמורה – כמו לדוגמא מתקפה של ג'וקים, נמלים שלא מצליחים להיפטר מהם בשום צורה, בעיות יונים, בעיות של חולדות או בעיות של עכברים – כדאי תמיד במקרים הללו להשתמש בחברות מקצועיות שמתעסקות אך ורק בהדברת מזיקים. במילים אחרות: סביר מאד להניח שבמהלך החיפושים תיתקלו גם בהרבה מאד חברות ניקיון שנותנות שירותי הדברה במסגרת שירותיהם השוטפים. אלו עפ"י רוב מספקות שירותי הדברה קצת פחות אפקטיביים – הם משתמשות פשוט בחומרים פחות טובים, ולכן אם יש בעיית מזיקים חמורה – רוב הסיכויים שלא יצליחו לפתור אותה בצורה יעילה.
  • בקשו מהמדביר רישיון מדביר מוסמך. בנוסף – ודאו גם שהוא רשום במשרד הבריאות. חשוב לזכור שמדביר משתמש בחומרים רעילים, ששימוש לא נכון בהם (אם זה בכמות או במינון) – עשוי להסב הרבה מאד נזק.
  • ודאו שהמדביר נותן אחריות על ביצוע העבודה שהוא עושה. בעיקרון לכל סוג מזיק ניתנת תקופת אחריות שונה (לדוגמא: להדברת פרעושים – שלושה חודשים, להדברת נמלים – חצי שנה, להדברת ג'וקים ומקקים – שנה). האחריות היא חשובה כי במקרה שההדברה אינה מצליחה והמזיקים חוזרים – המדביר מחויב לבצע אצלכם ריסוס נוסף, מבלי לקחת לכם על זה תשלום.
  • בקשו מהמדביר לעשות אצלכם ביקור מקדים, ואל תסתפקו רק בהצעת מחיר טלפונית. מדביר שעורך בבית הלקוח ביקור מקדים במהלכו הוא קצת מסביר על שיטת ההדברה שלו, וגם נותן תדריך להתנהלות של לפני ואחרי ההדברה – הוא מדביר שבהכרח גם רציני ומקצועי יותר.
  • בקשו מהמדביר תדריך מפורט לגבי אילו הכנות יש לבצע לפני ואחרי ההדברה: האם צריך לשאוב שטיחים וספות לפני טרם ההדברה, האם צריך לכבס מצעים ושמיכות, האם צריך להוציא חיות מחמד מתוך הבית, כמה זמן אסור להיכנס לבית לאחר שההדברה מבוצעת, מתי יש לשטוף את הרצפות, תוך איזה טווח זמן אתם אמורים לצפות לתוצאות, וכיו"ב. התעניינות בכל כל הנושאים הללו גם תיתן לכם יותר שקט נפשי, וגם תראה למדביר שעשיתם קצת שיעורי בית, ושאי אפשר לעבוד עליכם בקלות.
  • כשהמדביר מגיע (אם זה אליכם הביתה בשביל הביקור המקדים, או ליום ההדברה שהזמנתם אותו) – בידקו את החזות הכללית שלו. מדביר מקצועי צריך להיות לבוש בגדי עבודה מתאימים (סרבל עבודה, לבוש ארוך, נעליים סגורות), צריך שתהיה לו מסיכת מגן נשימתית, וגם צריך שיהיה צמוד אליו כל ציוד ההדברה המקצועי שהוא משתמש בו – שזה מיכל הריסוס וצינור הריסוס. מדביר שאינו מאובזר כך – פירושו מדביר שהוא פשוט לא מקצועי.

תגובה 1:

  1. בלוגר נחמד אני מדביר מוסמך בעל רישיון 1965 ממשרד איכות הסביבה ( דרך אגך מי שמאשר היום את הרישיונות ולא משרד הבריאות) אני חותם על כל מה שהמלצתה חוץ מהביקור המקדים( לפחות לגבי הדברות רגילות או כלליות שמחירם נע בין 200 - ל350 ש"ח
    עלות הדלק ועלות זמן המדביר עולים בערך כמו המחיר שציינתי. ולכן נכון הוא שצריך לבדוק עם מי יש לך עסק.וחשוב מאוד לבחור במדביר מוסמך..(ועם כל זה לצערי אני נתקל בלקוחות שקבלו עצות אחיטופל ממדבירים חסרי אחריות.
    אשמח לתת טיפים ללקוחות מתלבטים ללא התחייבות
    בברכה אבי א.י.א הדברות

    השבמחק