דפים

יום ראשון, 13 במרץ 2011

מזגנים - היתרונות שבקניית מזגן שלא בעונת הקיץ

היתרונות שבקניית מזגן, שלא בעונת הקיץ



הקיץ מגיע, ואיתו עומס החום הכבד... קשה לדמיין את המחשבה של לשרוד את חודשי השרב של יולי אוגוסט ללא נוכחות של מזגן, ואכן גם סקר שערכה חברת "אלקטרה" מוכיח באופן מובהק את הביקוש שיש כאן במדינת ישראל לרכישת מזגנים: כ – 84 אחוזים ממשקי הבית הפרטיים מחזיקים ברשותם מזגן אחד לפחות.

כל שנה כשעונת הקיץ מתחילה, היא גוררת אחריה באופן טבעי את הנהירה לרכישת מזגנים. יש את אלו שאין ברשותם מזגן כלל (או שהמזגן הקודם שהיה ברשותם פסק מלעבוד) ויש את אלו שמחליטים פשוט לשדרג את המזגן הקיים לאחד אפקטיבי ומשופר יותר. כך או כך רכישות המזגנים בשלושת החודשים החמים של יוני-יולי-אוגוסט, בד"כ מאופיינות בגישה שהיא קצת אימפולסיבית מצד הלקוחות (הלקוחות רוצים לעצמם מזגן איכותי שיעבוד, עדיף כמה שיותר מהר, עדיף גם מעכשיו לעכשיו) – מה שגורם למשווקים למיניהם וגם לטכנאי מזגנים שמתקינים, להעלות את המחירים בצורה דרסטית, ולדרוש כמה שיותר.

זה לא סוד, שבחודשי הקיץ, לטכנאי מזגנים ולחברות המשווקות יש הרבה יותר עבודה. לעיתים אפילו, בגלל העומס, הרבה לקוחות נאלצים למצוא את עצמם "עומדים בתור" תקופה ארוכה עד שהמזגן שרכשו, ימצא את עצמו אחר כבוד מותקן סוף-סוף בביתם. אז לאלו מביניכם, שמעדיפים לחכות עד לדקה התשעים ולסבול את זמן ההמתנה הארוך ואת המחירים השערורייתיים כדאי שבאמת ירכשו את המזגן שלהם בעיצומה של תקופת הקיץ... למי מביניכם שמעדיף "להקדים תרופה למכה" ולחשוב קצת יותר כלכלי – כדאי שיחכה עם זמן רכישת המזגן עד לתקופה של סוף הקיץ, או שינצל את הזמן של עכשיו – סוף עונת החורף - דקה לפני שהמחירים באמת מתחילים לעלות והביקוש למוצרי מיזוג האוויר גדל.

גם גורמים פנימיים שהם מתוך הענף תומכים ומאשרים בעצמם את ההמלצה. משה רז - שהוא משווק מזגנים, מתקין מורשה, ועוסק בתיקון מזגנים באזור חיפה והקריות אומר: "התחרות בין העוסקים בתחום היא כל-כך גדולה, כך שהמחירים יורדים אוטומטית אחרי שמסתיימת עונת השיא. שלושת חודשי הקיץ הם העמוסים ביותר בעבודה – גם של המוכרים וגם של מתקיני המזגנים. ביתר הזמן הם פשוט יושבים רגל על רגל. באופן טבעי זה מאלץ אותם בתקופות הקצת פחות חמות לרדת יותר במחירים, ולהתגמש – והלקוח רק יכול להרוויח מזה".

אז סיכמנו, שהמחירים בשוק, שלא בתקופת הקיץ, הם הרבה יותר כדאיים ומשתלמים לצרכן. מעבר לכך - מה בכלל צריך לברר כשבאים לרכוש מזגן? ובכן, כשרוכשים מזגן צריך להבחין בין שתי צורות רכישה עיקריות: האחת - היא אפשרות רכישה מחברת מזגנים מורשית שמספקת גם את מכשיר המזגן וגם את עבודת ההתקנה (בד"כ בעסקת חבילה משתלמת). השנייה – היא אפשרות רכישה של מזגן באופן פרטי מחנות מוצרי חשמל (או אפשרי גם מאדם שמוכר את המכשיר יד שנייה), ואז פנייה למתקין פרטי או טכנאי מזגנים שיעשה למכשיר את עבודת ההתקנה (כלומר משלמים על המזגן בנפרד, ועל העבודה של התקנת מזגן בנפרד). הדעות לגבי איזה צורת רכישה – היא יותר כדאית ויותר משתלמת הן לכאן ולכאן – יש את אלו שמעדיפים לרכוש את המזגן ביחד עם ההתקנה בעסקת חבילה כיוון שאז יותר מרגיעה אותם העובדה שיש למזגן שרכשו "אבא ואמא" ויש חברת שירות שדואגת עבורם לכל בעיה במידה ומשהו מתקלקל. מן הצד השני, יש את אלו שיעדיפו לרכוש מזגן בנפרד ועבודת התקנה בנפרד – משום שאז, לטענתם אפשר להשיג עסקאות שהן הרבה יותר משתלמות – גם מבחינת העלות של המכשיר עצמו, וגם מהבחינה של ההתקנה, שמסתכמת ברוב הפעמים בהוצאה של כמה מאות שקלים בודדות.

לגבי איזה סוג של מזגן לקנות - השחקניות הבולטות שתמצאו בשוק המיזוג הישראלי הן החברות הבאות: אלקטרה, תדיראן, טורנדו ו – LG. החברות הן יחסית די דומות. רובן מציעות מוצרים שהם די דומים – אם זה מבחינת המפרט הטכני של המזגנים ואם זה ברמת המחירים. מה שכן מומלץ לבדוק זה אם יש אילו שהן עסקאות משתלמות בחלק מן החברות בכל זאת (לדוגמא: ישנן חברות שמציעות לצורך העניין שירות של התקנה חינם במידה ורכשתם אצלם מזגן – מה שבכלל הופך את העיסקה שלהם להרבה יותר כדאית ומשתלמת). כמו כן, מומלץ גם לבדוק את השורות הקטנות, ובכלל את ה"מעטפת" של כל העיסקה: האם החברה שרכשתם אצלה מספקת אחריות, איזה תוקף יש לאחריות הזאת, מה היא כוללת ולכמה שנים היא טובה.

עוד נתון, ששווה לבדוק אותו בשלב רכישת המזגן – נתון שגם יכול לחסוך לכם הרבה מאד כסף בטווח הארוך - הוא הדירוג האנרגטי של המזגן, שמייצג בעצם את רמת צריכת החשמל של המכשיר. הדירוג האנרגטי מאפשר לכם לשלוט על כמה חשמל המזגן שברשותכם יבזבז בסופו של יום. הדירוג האנרגטי מופיע על המזגן, על גבי מדבקה שמסומנת עליה אות לועזית בין A ל – G. האות A מייצגת דירוג אנרגטי נמוך וצריכת חשמל נמוכה, ואילו האות G מייצגת דירוג אנרגטי גבוה וצריכת חשמל גבוהה. כדאי כמה שאפשר להקפיד לרכוש מזגן בעל דירוג אנרגטי שהוא A או קרוב לזה, מאשר מזגן בעל דירוג אנרגטי שהוא גבוה. רק לשם השוואה: הפעלה יומיומית של מזגן בדירוג אנרגטי A לעומת מזגן בדירוג אנרגטי שהוא G יכולה לחסוך לכם בין 200 ל – 300 שקלים בחשבון החשמל, בממוצע לשנה. לא סכום שהוא בשמיים – אבל, עדיין משמעותי.

תגובה 1:

  1. אין ספק שידוע שבתחילת עונת הקיץ לחברות המזגנים יש הרבה יותר עבודה, לכן הרבה יותר הגיוני לתכנן מראש ולקנות מזגן בחורף, לדעתי זה הרבה יותר חכם. תודה על הפוסט המושקע והכתבה המעניינת!

    השבמחק